12 Temmuz 2010

Alacakaranlık

Merhabalaaar
Sizlere hergün yeni birşey tanıtacağımı söylemiştim. Bugün bir kitap tanıtmak istiyorum. Tanıtacağım kitabın filmleri sinema salonlarında fırtına gibi esiyor.
bahsettiğim kitap Stephenie Meyer'in Alacakaranlık serisi..Evet evet.. Bende Edward Cullen hayranıyım.. Böyle aşık olamaz, olsa bile ancak bir vampir olabilir..
Neyse konudan uzaklaşmayalım. Edward'ın reklamını değil birinci kitabın tanıtımını yapmak istiyorum çünkü..
Okuduğum kitaplar genelde kişisel gelişim kitapları ve Barbara Taylor Bradford gibi yazarların romanlarıdır. Bilim kurgu aksiyon gerilim tarzı yayınları yada vampirlermiş kurt adamlarmış gibi kitapları yada filmleri ise tercih ettiğim olmamıştır.
Kardeşim Stephenie Meyer'in kitabıyla eve geldiğinde " tipik erkek gitmiş yine aksiyon gerilim kitabı almış " dedim. Ama sonra kardeşimin bile kitabı elinden düşürmediğini görünce hayretler içerisinde kaldım.
İnternetten kitap ve yazar hakkında bilgi edindikten sonra birde baktım kii kitap elime yapışmış...
Bu kadar sürükleyici bir anlatım farklı ve akıcı bir dil ve bir imkansız aşk. Kitabı elimden bir an olsun bırakamadım. Birinci kitap bittiğinde serinin ikinci kitabı olan Yeni Ay'ı almak için sabırsızlanıyordum.
Ben tüm seriyi okudum. Sizede bu serinin kitaplarını tek tek tanıtıcam. İlk kitap Alacakaranlık.
Tavsiyem sadece filmlerini izlemekle kalmayın. Mutlaka ama mutlaka kitapları edinin. Çünkü kitaplar sizi filmlerinden daha çok etkileyecek. Şahsen Edward kitapta daha bi yakışıklı tarif edilmişti. Hayalimde nasıl canlandırdıysam artık Robert bile okadar çekici gelmemişti :) Ama yinede yiğidi öldür hakkını yeme..
Hemen kitap özetine başlıyorum. Serüvene hazır olun...
Kitabın kapağında elma tutan bir çift el var. Bir kitap kapağı kitabın içeriğini bu kadar iyi anlatabilir. Elma yasak meyvedir. Kitapta da bir yasak aşk söz konusu. Bir Vampirle bir İnsanın aşkı....

Kitabın adı : Alacakaranlık
Yazarı : Stephenie Meyer
Yayınevi : Epsilon
Kitabın Özeti :
Isabella "Bella" Swan güneşli Phoenix, Arizona'dan, babası Charlie'nin yanına, yağmurlu Forks, Washington'a taşınır. Bella bunu seçmiştir çünkü annesi Renée beysbol oyuncusu olan yeni kocası Phil Dwyer ile taşınacaktır. Bella yeni okulunda dikkatleri üzerine çeker ve çabucak birkaç arkadaş edinir.Ayrıca okuldaki erkek öğrenciler de utangaç Bella'nın ilgisini çekmek için yarışır.
Bella okulun ilk gününde, Biyoloji dersinde Edward Cullen'in yanına oturduğunda, Edward tarafından tamamen reddedilmiş gibi görünür. Aile dostu Jacob Black, Bella'ya yerel kabile efsanelerinden bahseder. Bella Edward ve ailesinin vampir olduğunu öğrenir ancak bu aile insanların değil, hayvanların kanını içen vampirlerdir.
Edward ilk başlarda Bella'dan uzak durmaya çalışır çünkü onun kanının kokusu da kendisine çok çekici gelir. Zamanla Bella ve Edward birbirlerine aşık olduklarını anlarlar. Birliktelikleri göçebe vampirlerin Forks'a gelmesi ve James'in(göçebe vampirlerin başı) Bella'yı avı olarak görmeye karar vermesi ile kaosa girer. Cullenler James'in dikkatini dağıtmak için Bella ve Edward'ı ayırma planı yaparlar ve Bella'yı saklanması için Phoenix'te bir otele gönderirler. Sonrasında Bella, James'ten annesini ele geçirdiğini ve onu kurtarabilmesi için kendisini feda etmesi gerektiğini söyleyen bir telefon alır. Bella da söyleneni yapar ve her şeyin yalan olduğunu anlar ama herşey için geçtir.
James ona saldırır ancak Edward, Cullen ailesinin diğer üyeleri ile birlikte James öldüremeden önce Bella'yı kurtarır. Bella'nın elinin ısırıldığı anlaşıldığında Edward onu vampire dönüştürecek zehir vücüduna yayılmadan önce emerek dışarı atmaya çalışır. İlk anda zorlanır ama aşkı için durmayı başarır. Forks'a geri dönmeleri üzerine, mezuniyet gecesinde Bella, Edward'ın izin vermediği vampir olma arzusunu dile getirir. Ama bu isteğini Edward reddeder. Bella'nın bu dileği.....
Eh arkası yarııınnn ...

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir kimsenin beni yüzüme karşı medhetmeye hakkı olursa, yüzüme karşı beni tenkid etmeye de hakkı olması lazım
Bu nedenle olumlu yada olumsuz her türlü yorumunuz için şimdiden teşekkür ederim