17 Aralık 2010

Dans Etmek İstiyorum


Dans et benimle gülün dikeni ucunda,
Ağaçların çiğ damlalı yapraklarında,
Yeni doğan güneşin sardığı çimlerin üzerinde,
Irmakta çağlayan köpükler arasında dans et.
Canan Palabıyık

Dans…Şiiri ve edebiyatı görsel boyuta taşıyıp hareketlere yansıtma…Dans, insan düşüncelerini ve duygularını hareketlerle ifade etme sanatı…
Kol ve bacakların önderliğinde tüm bedenin hürriyete doğru çığ gibi büyümesi, müziğin içinde kaybolması..Bazen gülümseyerek el sallamak bazen dramatik bir şekilde hüzünle sıçramak..Aşkla sarılmak belki de tutkuyla ayrılmak..
Nasıl yapılırsa yapılsın hangi duyguyla hareket edilirse edilsin, herkesin kendini yansıttığı özgürce hareket edebildiği tek ifade..

Japonya’da disiplin

Hindistan’da renk

Komşuda benzerlik

Arjantin’de tutku

İngiltere’de asalet

Amerika’da özgürlük

Ülkemde ise;

Çoğu zaman birliktelik

Yiğitlik

ÖNDERLİK

Şu yaşıma geldim hiç dans etmedim diyen var mıdır? Varsa da lütfen kendini de bizi de kandırmasın. Daha küçücük yaşta başlar dans, anneyle gidilen bir kabul gününde.. “ hadi bir oyna da görsün teyzeler”
Kapı gıcırtısına dans ederiz biz. Başlar omuzlar sallanmaya, gerdan kırılmaya. Hiç olmadı oturduğun yerden ritim tutarsın ayaklarınla. Ama mutlaka dans etmişsindir hayatının bir anında.

Türk kültüründe dansın yeri tartışılmaz. En batısından en doğusuna mutlaka dans vardır. Bazen Karadeniz’in hırçınlığına horonla, Ege’nin yiğitliğine zeybekle, Trakya’ya cilveli çiftetelliyle, doğuya halayla eşlik ederiz.

Düşünün bir kere Dila Hanım düğündeyken Rıza Bey avazı çıktığı kadar bağırsaydı seviyorum seni diye yaptıkları dans kadar etkili olur muydu? Onlar birbirlerinin gözlerine bakarak dans ederken hanginiz geçirmedi içinden “keşke ben de” diye..

Ya da kaç kişi Dirty Dancing i seyrettikten sonra dans kursuna gitmeye karar verdi? Dansın sınıfsal farklılıkları nasıl ortadan kaldırdığının, bir serserinin de iyi bir aile kızının da kendisini ritimlere bıraktıktan sonra çok iyi dans edebileceğini göstermiştir bize. ( Ya da kaçınız Patrick Swayze’in dans öğretmeniniz olmasını istedi  )

Bu aralar tvde sürekli takip ettiğim programlar arasında Acun Ilıcanın sunduğu Yok Böyle Dans ilk sırayı alıyor. Bir yardım kampanyası olmasının dışında dans eden ünlüler bile dansın her yaşta her mevkide yapılabileceğinin göstergesi. Güneri Cıvaoğlu ve Nilgün Belgün ilerlemiş yaşlarına rağmen dans ederek bunun istedikten sonra yapılabileceğini çok iyi gösterdiler.

Bir zamanlar bu ülkede futbol oynayan çocukları cezalandırırlardı ebeveynler. Daha iyi bir meslek seçsin iyi bir geleceği olsun diye.. Sonradan futbol öyle bir hale geldi ki artık anne babalar çocuklarını koşa koşa yazdırıyorlar futbol okullarına.

Umarım en kısa zamanda dans okullarına da talep artar. Düzgün bir duruş iyi bir yaşam biçimi, sağlıklı bir birey için en eğlenceli spor. Tango, vals, bale, salsa, horon, halay, zeybek, oryantal ya da diğer danslar. Hangi dansı yaptığınız ya da nasıl yaptığınızın bir önemi yok yeter ki ritme bırakın kendinizi..

Dans geçmiş

Dans gelecek


Dans et benimle acının çıplaklığı üzerinde,
Kızıl saçlarım akarken yüzünde,
Büyünün bozulmamasına dikkat et
Haydi elini dola belime benimle dans et...

Canan Palabıyık


Uzun bir aradan sonra yeniden merhaba. Biraz işlerin yoğunluğu biraz benim tembelliğimden uzun bir ara verdim. Ama bu ayrılığı dans ile kapattığımızı düşünüyorum… Bugünkü rotamızı dansa çevirdik. Umarım seyahatinizden memnun kalmışsınızdır.

Dansla kalın, Hoşçakalın…

0 yorum:

Yorum Gönder

Bir kimsenin beni yüzüme karşı medhetmeye hakkı olursa, yüzüme karşı beni tenkid etmeye de hakkı olması lazım
Bu nedenle olumlu yada olumsuz her türlü yorumunuz için şimdiden teşekkür ederim